BIZNES Praca

Aktywizacja zawodowa osób 50+ – Małgorzata Kalicińska ambasadorką kampanii

Małgorzata Kalicińska, autorka m.in. popularnej powieści „Dom nad Rozlewiskiem”, została Ambasadorką ogólnopolskiej kampanii informacyjno-promocyjnej propagującej ideę aktywności zawodowej kobiet i mężczyzn w wieku

Data publikacji: 2014-03-12
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Aktywizacja zawodowa osób 50+ – Małgorzata Kalicińska ambasadorką kampanii
Kategoria: Praca, BIZNES

Małgorzata Kalicińska, autorka m.in. popularnej powieści „Dom nad Rozlewiskiem”, została Ambasadorką ogólnopolskiej kampanii informacyjno-promocyjnej propagującej ideę aktywności zawodowej kobiet i mężczyzn w wieku 50+.

Aktywizacja zawodowa osób 50+ – Małgorzata Kalicińska ambasadorką kampanii Praca, BIZNES - Małgorzata Kalicińska, autorka m.in. popularnej powieści „Dom nad Rozlewiskiem”, została Ambasadorką ogólnopolskiej kampanii informacyjno-promocyjnej propagującej ideę aktywności zawodowej kobiet i mężczyzn w wieku 50+.

Aktywizacja zawodowa osób 50+
– Małgorzata Kalicińska ambasadorką kampanii

Małgorzata Kalicińska, autorka m.in. popularnej powieści „Dom nad Rozlewiskiem”, została Ambasadorką ogólnopolskiej kampanii informacyjno-promocyjnej propagującej ideę aktywności zawodowej kobiet i mężczyzn w wieku 50+. Projekt realizowany jest przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej oraz Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich.

„Niezależnie od metryki ludzie dają od siebie wiele cennych składników do wspólnoty. Młodzi: nowe spojrzenie i świeże pomysły, dojrzali: doświadczenie, klasę, cierpliwość… Jesteśmy sobie potrzebni.” – mówi ambasadorka kampanii.

Kampania ma charakter społeczny, a jej celem jest zarówno motywowanie dojrzałych osób do pozostania na rynku pracy, jak i ukazywanie pracodawcom korzyści płynących z ich zatrudniania. Ponadto wskazuje osobom dojrzałym narzędzia wsparcia w szukaniu pracy i podnoszeniu kwalifikacji oferowane przez liczne instytucje, oraz uświadamia pracodawcom, jak wiele korzyści mogą czerpać ich firmy z zatrudniania kobiet i mężczyzn w wieku 50+ i zarządzania wiekiem w organizacjach.

Dane są optymistyczne – z roku na rok w Polsce sytuacja zawodowa dojrzałych osób poprawia się i coraz więcej osób 50+ znajduje zatrudnienie. W 2008 roku pracowała tylko co trzecia osoba w wieku 55-64 lat, a pięć lat później zatrudnionych było już ponad 40% kobiet i mężczyzn w tym wieku (dane Eurostat, III kwartał).

Małgorzata Kalicińska ze swoim doświadczeniem życiowym i zawodowym udowadnia, że dojrzały wiek to doskonały czas by spełniać się zawodowo, czerpać satysfakcję z pracy, a nawet odnaleźć swoje nowe powołanie. Małgorzata Kalicińska wydała swoją pierwszą powieść w wieku 50 lat, mając już za sobą bogate doświadczenie zawodowe. „Sukces dał mi wiarę w to, że moje widzenie świata, przefiltrowane przez doświadczenie i zdobytą wiedzę, ‘przerobione’ w tysięcznych życiowych sytuacjach i obserwacjach, jest moim atutem.” – tłumaczy pani Małgorzata w rozmowie o celach kampanii i wartości pracy w dojrzałym wieku.

Uświadamianie osobom dojrzałym jak cennym są kapitałem jest bardzo istotne. Należy pamiętać o tym, że w istocie zarówno młodsi, jak i dojrzali pracownicy są potrzebni, a ich kompetencje harmonijnie się uzupełniają. W dobrze funkcjonującym społeczeństwie i na rynku pracy jest miejsce dla wszystkich.

„To się w przyrodzie nazywa równowaga biologiczna. Homeostaza. Występuje w rodzinach wielopokoleniowych – ale powinna również występować i w firmach.” – komentuje ambasadorka.

Pracownicy 50+, dzięki swoim umiejętnościom, dojrzałości, kompetencjom i doświadczeniu
są bezcennym kapitałem dla każdej firmy. Osoby 50+ posiadają liczne atuty, które
z pewnością będą procentować w firmie:

+    wiedza i kompetencje poparte wieloletnim doświadczeniem, wzbogacające środowisko pracy
+    duży bagaż doświadczeń zawodowych i życiowych
+    zdobyte przez lata kontakty, które w firmie mogą okazać się bardzo przydatne.
+    zaangażowanie w wykonywaną pracę
+    bezcenna, unikalna wartość – wiarygodność, ceniona szczególnie
na stanowiskach i w zawodach, w których wiek jest atutem
+    stabilizację i lojalność wobec pracodawcy
+    dyspozycyjność, co wynika z ich ustabilizowanej sytuacji rodzinnej
+    dojrzałość psychiczna i życiowa – umiejętność zachowania dystansu
i adekwatnej oceny sytuacji trudnych czy konfliktowych

„Nas dojrzałych z powodu demografii jest coraz więcej. Gdy spotka nas w tym wieku zawodowy impas, zamiast zasilać armię bezrobotnych, ale wciąż aktywnych życiowo ludzi, warto się przekwalifikować, dokształcić, a z pewnością okaże się, że znajdziemy swoją niszę.” – przekonuje pisarka.

Aby zachęcić osoby dojrzałe do kontynuowania aktywności zawodowej, wprowadzone zostały rozwiązania ułatwiające pracownikom w wieku 45 lat i powyżej uzupełnienie wiedzy zawodowej, poszerzenie kompetencji czy nabycie nowych umiejętności. Wśród nich znajdują się bezpłatne takie jak porady i informacje, szkolenia, pożyczki na szkolenie, wsparcie finansowania studiów podyplomowych czy zwrot kosztów za egzaminy zawodowe.

„W wieku dojrzałym czas jest naszym sprzymierzeńcem! Trzeba mieć odwagę i cierpliwość oraz dozę determinacji do działania.” – motywuje Małgorzata Kalicińska.

Rozmowa z ambasadorką kampanii, szersze informacje o dostępnych możliwościach dla osób 50+ oraz dodatkowe informacje na temat aktywizacji zawodowej osób dojrzałych dostępne
są na www.50plus.gov.pl

Informacje dla mediów:

Marta Cieślikowska

Małgorzata Czerepak

Biuro Promocji i Mediów
Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej
Tel.  22 661 11 13, 22 661 11 22, 22 661 11 87
Mail: [email protected]
Twitter: @mpips_rp

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Aktywizacja zawodowa osób 50+ – Małgorzata Kalicińska ambasadorką kampanii Praca, BIZNES - Małgorzata Kalicińska, autorka m.in. popularnej powieści „Dom nad Rozlewiskiem”, została Ambasadorką ogólnopolskiej kampanii informacyjno-promocyjnej propagującej ideę aktywności zawodowej kobiet i mężczyzn w wieku 50+.
Hashtagi: #Praca #BIZNES

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy